26.04.2024
04:21
EN

Ön Tescil Başvuru

Sayın Üyemiz,

Bildiğiniz üzere dünyayı saran pandemi sürecinde sağlığın önemi bir kez daha ön plana çıkmıştır. Bununla birlikte ticaret hayatına ilişkin işlemlerde de hız ve güvenilirliğin yanı sıra çağımızın en kıymetli hazinesi olan zamanın en verimli bir şekilde kullanılması da daha fazla önem arz etmiştir. Bu düşünceden hareketle; öncelikle sizlerin sağlığını düşünerek Borsamızdan aldığınız tescil hizmetini web ortamında gerçekleştirmeyi arzu etmekteyiz. Ön tescil hizmetimiz, siz üyelerimizin borsa tescil işlemlerinizin daha kolay ve kısa sürede yapılabilmesi için hazırlanan bir sistemdir.

Ön tescil hizmetimizden faydalanmak için;

Öncelikle sisteme uygun olarak hazırlanan ve aşağıda yer alan ön tescil beyan formu dosyalarından, yaptırmak istediğiniz tescil ile alakalı dosyayı bilgisayarınızın masa üstüne indirmeniz gerekmektedir.

Faturalı satımlar ve müstahsil alımları için ayrı formlar şeklinde hazırlanan excel listelerini doldurmanız gerekmektedir.

Dolduracağınız imzalı excel tabloları, imzalı beyannameleri ve diğer ilgili evrakları tarayıcıdan ya da fotoğraf olacak şekilde geri yükleyerek gönderdiğiniz takdirde, bize e posta kanalıyla ulaşmış olacaksınız.

Dikkat edilmesi gerekenler hususlar ise;

Müstahsil yoluyla alış tescilleri için

  1. Önemli uyarı
    • İlgili döneme ait muhtasar beyannamelerinin vergi dairelerine beyan edilmesi, vergi dairesi ödemesinin yapılması ve borsamıza tescil edilmesi için takip eden ayın 26’sının son gün olduğu unutulmamalıdır.
  • Ayrıntılı müstahsil listesi (tarımsal veya hayvansal) için tüm bilgiler eksiksiz doldurulmalıdır.(adres kısmı sadece şehir ve varsa bağ kur girişi yapılmalıdır)
  • Birim fiyatlarını girilirken kuruş hanesini ayırmak için virgül kullanınız.
  • Tutar ve tescil ücretleri otomatik hesaplanmaktadır. ( Ayrıca tescil ücreti için bilgilendirme yapılacaktır)
  • Tarımsal ürünler için ayrıntılı müstahsil listesi tarımsal ürünler listesi, hayvansal ürünler için ayrıntılı müstahsil listesi hayvansal ürünler listesinin doldurulması gerekmektedir.
  • Listenin altında bulunan bilgilendirme kısmında bulunan tabloda malın cinsi kısmına girmiş olduğunuz ürün veya ürünleri girdiğiniz takdirde beyanname üzerine yazılması gereken bilgilerin özeti karşınıza çıkacaktır.
  • Listedeki tescil ücreti kısmı bilgilendirme amaçlı olup yatırılması gereken tutar için ayrıca bilgilendirme yapılacaktır
    • Müstahsil Tescil Ücreti = Brüt Tutar - (Stopaj + Bağkur) / 1000
    • Bir Müstahsil makbuzundan en fazla alınacak tescil ücreti 2.000,00 TL’dir.
    • Dönemi içerisinde beyan edilen (en son gün takip eden ayın 26’sı) Müstahsillerde tarihi 30 günü geçmişse Tescil ücretinin %50'si, tescil ücretine ilave edilerek gecikme ücretiyle birlikte tahsil edilir.
  • Listede belirtilen kısımlara kaşe ve imza atılması zorunludur.
  • Alım satım beyannamesi doldurulan listeye göre hazırlanmalıdır.
  • Alıcı kısmına firmanın kaşesi ve yetkili imzası olmak zorundadır.

Beyanname ve listeyi doldurduktan sonra göndermeniz gereken diğer evraklar şu şekildedir.

  • İlgili döneme ait muhtasar beyanname (tarımsal için 93 ve hayvansal için 91 kodu ile beyan edilen)(pdf veya foto)
  • Muhtasara ait tahakkuk(pdf veya foto)
  • Tahakkuka ait vergi tahsil alındısı (bankadan alınmış kaşeli ve imzalı şekilde)

Satış faturası tescilleri için:

  • Ayrıntılı satış listesi eksiksiz doldurulmalıdır.
  • Kdv hariç tutar otomatik hesaplanmaktadır.
  • Birim fiyatlarını girerken sadece kuruş hanesini ayırmak için virgül kullanınız.
  • Adet veya kg kısımlarından biri veya ikisi de doldurulabilir (ikisi olursa miktar kısmına göre hesaplanacaktır)
  • Listenin altında bulunan ürün listesi kısmına malın cinsi yazıldığında ürün ile ilgili detaylar sıralanacaktır (bu kısımda çıkan verileri beyanname üzerinde yazmak için kullanabilirsiniz)
  • Listedeki tescil ücreti kısmı bilgilendirme amaçlı olup yatırılması gereken tutar için ayrıca bilgilendirme yapılacaktır
    • Fatura tescil ücreti = KDV hariç tutar / 1000
    • Bir faturadan alınacak tescil ücreti en fazla 2.000,00 TL’dir.
    • Fatura tarihi 30 günü geçmişse Tescil ücretinin %50'si, tescil ücretine ilave edilerek gecikme ücretiyle birlikte tescil ücreti alınır.
  • Listede belirtilen kısımlara kaşe ve imza atılması zorunludur.
  • Alım satım beyannamesi doldurulan listeye göre hazırlanmalıdır.
  • Satıcı kısmına firmanın kaşesi ve yetkili imzası olmak zorundadır.
  • Liste harici fatura tescil işlemlerinde ilgili faturanın xml formatında gönderilmesi gerekmektedir.

Tescil ücreti için;

Banka Hesap No:

Hesap İsmi      : İzmir Ticaret Borsası

Banka Adı      : Ziraat Bankası

Şube Adı        : İzmir Girişimci Dinamik Şube

İBAN No:        : TR93 0001 0026 1638 1785 5450 47  

*Tescil ücretini banka hesabımıza gönderirken açıklama kısmında mutlaka firma ismi ve tescil ücretidir ifadesi kullanılmalıdır.

Bu işlemlerini ardından evrakların asıllarını;

  • Kargo yoluyla,
    • Web tescil işleminizi gerçekleştirdiğiniz Merkez bina veya ofislerimizin ilgili adreslerine, yapmış olduğunuz ön tescil başvuru formunda doldurulmuş ve gönderilmiş olan evrakların asıllarını gönderebilir, tarafınıza kargo ile dönüş sağlanabilir
  • Borsamıza gelerek
    • Ön tescil başvuru formunda doldurulmuş ve gönderilmiş olan evrakların asılları ile birlikte merkez binamıza ya da ofislerimize gelebilirsiniz.

 

İletişim için: 0 232 481 11 75

                      0 232 481 11 77

Ön Tescil Beyanname Formları




Ön Tescil Beyan Formu

* Ad Soyad
* Firma
* Cep Telefonu
* E-Posta

* Dosya 1
Dosya 2
Dosya 3
Dosya 4
Dosya 5
Dosya 6
Dosya 7
Dosya 8
Dosya 9
Dosya 10

Açıklama
* Güvenlik Kodu
kod

* Zorunlu alanların doldurulması gerekmektedir.



 

 

Bu internet sitesinde sizlere daha iyi hizmet sunulabilmesi için çerez kullanılmaktadır. Çerezleri nasıl kullandığımız hakkında daha fazla bilgi için Çerez Politikamız’ı ziyaret edebilirsiniz. Çerez kullanım tercihinizi belirtiniz: