Üretici kadınlar, pazarlama tekniklerini öğrendi
TOBB İzmir Kadın Girişimciler Kurulunun gittigidiyor.com desteğiyle geliştirdiği E-tic@ret projesine katılan üretici kadınlara yönelik olarak düzenlenen Marka Yönetimi Eğitimi ve Kadınların Sosyal Güvenlik Hakları seminerleri İzmir Ticaret Borsası Tarihi Meclis Salonunda gerçekleştirildi.
Girişimci kadınlar, Markaterapi Pazarlama ve Reklamcılık Şirketinin sahibi Gözde Mertin sunumuyla pazarlama teknikleri, Sosyal Güvenlik Kurumu Karşıyaka Merkez Müdürü Aysel Demirelli ve Bornova Merkez Müdürü Berna Gökçen Ayanın sunumlarıyla da sosyal güvenlik sistemine tabi kadınların hakları konusunda bilgiler aldılar.
İletişim kanallarının çoğalması ve farklılaşması ile birlikte pazarlama stratejilerinin de değiştiğini belirten Gözde Mert, günümüzde pazarlamacıların interneti ve sosyal medyayı yakından takip etmek zorunda olduğunun altını çizdi. Pazarlamanın değişmez formüllerinden birinin ise detaylara dikkat etmek ve her zaman gelişime açık olmak olduğunu belirten Mert, rakiplere göre bir fark yaratmanın gerekliliğine de dikkat çekti. Mert, gittigidiyor.comda ürünlerini pazarlayan kadınlara fark yaratmaları için şu önerilerde bulundu:
Öncelikle kendinize inanmalı, rakiplerinizi iyi analiz etmelisiniz. Ürünlerinizi tanıtabileceğiniz farklı mecralar bulabilirsiniz. Sosyal medyayı kullanın, örneğin Facebook sayfanızda gittigidiyor.comdaki dükkanınıza yönlendirme yapabilirsiniz. Ancak güncellemelerinizi yapmayı asla ihmal etmeyin. İnternette ne kadar yer alırsanız, şansınız o kadar yüksek olur. İnternette var olmak içinse ne kadar çok sayfada yer alırsanız sizin için o kadar iyi sonuç verir. Ürünlerinizi sergilediğiniz sayfalara kendi hakkınızda bilgiler verin, fotoğrafınızı yayınlayın. Boyut, kumaş türü, kullanılan teknik gibi ürünle ilgili bilgiler koyun, ürünlerle ilgili yazacağınız bilgileri gruplandırın. Sayfanızın size özel bir konsepti de olmalı. Müşteri yorumlarını dikkate alın ve mutlaka cevap verin. Müşteri veritabanı oluşturun, bu bilgileri çapraz satış için kullanabilirsiniz. Müşteriyle iletişimi kesmeyin. Ürünlerinizi tanıttığınız fotoğrafların kalitesi de mutlaka iyi olmalı.
Sosyal Güvenlik Kurumu Karşıyaka Merkez Müdürü Aysel Demirelli ve Bornova Sosyal Güvenlik Merkez Müdürü Berna Gökçen Ayan da, kadınların sosyal güvenliğe meraklı olmalarına karşın haklar konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıklarını vurguladıkları sunumlarında sosyal güvenlik ile ilgili tüm işlemlerin merkez müdürlüklerinden yürütülebildiğine dikkat çektiler.
30.04.2012