17.05.2024
10:41
EN

İşletmelerde E-Defter, E-Fatura, E-Arşiv Zorunluluğu ve Uygulaması Eğitimi Hk.

Sayın Üyemiz,

Ege Bölgesi Sanayi Odasından alınan yazıda, KOBÄ° OKULU eÄŸitim programı kapsamında, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Sürekli EÄŸitim AraÅŸtırma ve Uygulama Merkezi tarafından, “Ä°ÅžLETMELERDE E-DEFTER/E-FATURA/E-ARŞİV ZORUNLULUÄžU VE UYGULAMASI” konulu eÄŸitimin, 29 Aralık 2014, Pazartesi günü, 09.00–15.00 saatleri arasında Ege Bölgesi Sanayi Odası 6. Kat Meclis Salonu’nda düzenleneceÄŸi bildirilmiÅŸtir. 

Söz konusu eÄŸitimin içeriÄŸi aÅŸağıda yer almakta olup, eÄŸitim sonunda katılımcılara sertifika verilecektir.

EÄŸitime katılmak isteyen üyelerimizin baÅŸvurularını en geç 25 Aralık 2014, PerÅŸembe günü saat 17.00’a kadar http://www.ebso.org.tr/tr/kobiokulu linkinde ilgili eÄŸitimin içerisine yapmaları ve eÄŸitim ücretinin yatırıldığını gösteren banka dekontunu evrim.ortulu@ebso.org.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir.

 NOT:

·   40 kiÅŸinin altında katılım olması durumunda program açılmayacaktır.

·   Katılım ücreti 150.- TL (KDV Dahil) olup, eÄŸitim ücretine, ikramlar ve öÄŸle yemeÄŸi dahildir. EÄŸitim ücretinin IBAN Numarası: TR 33 0001 5001 5800 7301 4457 19 ile Ege Bölgesi Sanayi Odası Vakfı (EBSOV) Ä°ktisadi Ä°ÅŸletmeleri Vakıfbank Kemeraltı Åžubesi (Åžube Kodu:0015) E-FATURA EĞİTÄ°MÄ° adı ile, katılımcı firma adı belirtilerek yatırılması gerekmektedir. Ä°lgili banka dekontunu 0232 483 29 26 nolu faksa ve evrim.ortulu@ebso.org.tr e-posta adresine gönderen katılımcılar için KESÄ°N KAYIT yapılacaktır. Banka dekontunu gönderdikten sonra lütfen 0232 455 29 62 numaralı telefondan dekontun ulaÅŸtığına dair teyit alınız.

 

İŞLETMELERDE E-DEFTER / E-FATURA / E-ARŞİV ZORUNLULUĞU VE UYGULAMASI EĞİTİMİ

29 Aralık 2014, Pazartesi

EBSO 6. Kat Meclis Toplantı Salonu

 

Kurumlarda e-dönüÅŸüm uygulamalarının bir sonucu olarak defter, kayıt ve belgelerin bilgi iÅŸlem (IT) sisteminde oluÅŸturulması, elektronik ortamda iletilmesi ve muhafaza edilmesi konusunda önemli geliÅŸmeler yaÅŸanmaktadır.

Söz konusu geliÅŸmelerden birisi de ticaret hukuku ve vergi mevzuatı gereÄŸince oluÅŸturulması gereken çeÅŸitli defter, belge ve kayıtların elektronik ortamda oluÅŸturulması, iletilmesi ve muhafaza edilmesidir.

E-dönüÅŸüm uygulamaları iÅŸletmelere maliyet tasarrufu ve baÅŸka bazı avantajlar saÄŸlamakla birlikte, gerek 6102 sayılı (yeni) Türk Ticaret Kanununda gerekse vergi mevzuatında, 1 Ocak 2015 tarihinden itibaren, bazı iÅŸletmelerin bazı defter ve belgeleri elektronik ortamda düzenlenmesi ve iletmesi konusunda zorunluluklar getirilmiÅŸtir.

E-fatura zorunluluÄŸu kapsamında olan mükellefler:

1.   5015 sayılı Petrol Piyasası Kanunu kapsamında madeni yaÄŸ lisansına sahip olanlar

2.   Bunlardan 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31/12/2011 tarihi itibariyle asgari 25 Milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanlar.

3.   4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (III) sayılı listedeki malları imal, inÅŸa veya ithal edenler

4.   Bunlardan 2011 takvim yılında mal alan mükelleflerden 31/12/2011 tarihi itibariyle asgari 10 Milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanlar.

Öte yandan, Ä°nternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapan ve 2014 yılı gelir tablosu brüt satış hasılatı tutarı 5 milyon lira ve üzerinde olan mükellefler, en geç 1 Ocak 2016 tarihine kadar e-ArÅŸiv Uygulamasına geçmek zorundadır.

Ayrıca söz konusu zorunluluk kapsamında olmayan iÅŸletmelerin de Maliye Bakanlığı (Gelir Ä°daresi BaÅŸkanlığınca) uygun görülen baÅŸvuruları üzerine ticaret ve vergi mevzuatı gereÄŸince oluÅŸturulması gereken defter ve belgeleri elektronik ortamda oluÅŸturmalarına imkân saÄŸlanmıştır.

Bu eÄŸitimde; hangi tür iÅŸletmelerin hangi ÅŸartlarla e-defter/e-fatura düzenlemek zorunda olduÄŸu, ister zorunluluktan dolayı isterse de gönüllü olarak e-defter/e-fatura sistemine dâhil olanların uygulama öncesinde ve sonrasında yapmaları gereken iÅŸ ve iÅŸlemlerin neler olduÄŸu ve uygulamanın iÅŸleyiÅŸi çeÅŸitli mevzuat hükümleri ve örnek uygulamalar çerçevesinde irdelenecektir

EÄŸitim kimlere hitap etmektedir?

Bu eÄŸitim; iÅŸletmelerde finans/muhasebe birimlerinde vergi ve muhasebeyle ilgili belge ve kayıtların hazırlanması, iletilmesi ve muhafaza edilmesi konusunda görevli ve sorumlu olanlar ile mali müÅŸavir, denetçi gibi çeÅŸitli meslek mensuplarına e-defter/e-fatura uygulaması konusunda güncel, sistematik ve özet bilgi saÄŸlamak amacıyla tasarlanmıştır.

Beklenen Fayda:

Program sonunda katılımcılar e-defter/e-fatura uygulamasının zorunluluÄŸu, avantajları ve iÅŸleyiÅŸi konusunda genel olarak daha derin ve sistematik bilgi sahibi olabilecek ve durumlarını deÄŸerlendirme imkânı bulacaklardır.

EÄŸitmen:

EÄŸitim, ABD’de bu alanda master yapmış ve uluslararası denetim sertifikası niteliÄŸinde olan CPA lisansı ile Türkiye’de SM mali müÅŸavirlik ve bağımsız denetçilik ruhsatlarına sahip bir denetim mesleÄŸi mensubu eÄŸitmenimiz tarafından verilecektir.

EÄŸitim Ä°çeriÄŸi:

 

·         E-Fatura

o   E-fatura zorunluluÄŸu kapsamında olan mükellefler

o   E-fatura baÅŸvuru iÅŸlemleri

o   Elektronik sertifika/mali mühür iÅŸlemleri

o   E-fatura uygulamasında entegrasyon ve özel entegrasyon yöntemleri

o   E-fatura uygulamasında portal yöntemi

o   Portal yönteminde e-fatura oluÅŸturma gönderme ve alma iÅŸlemleri

o   E-fatura uygulamasına kayıtlı mükelleflere faturanın teslimi

o   E-fatura uygulamasına kayıtlı olmayanlara faturanın teslimi

o   Nihai tüketicilere faturanın teslimi

o   E-fatura kapsamında irsaliye uygulaması

o   E-fatura uygulamasında temel fatura/ticari fatura senaryoları

o   E- fatura uygulamasında faturanın iadesi/reddi iÅŸlemleri

o   E-faturanın muhafazası ve ibrazı/Sorumluluklar

o   E-fatura/ E-arÅŸiv iliÅŸkisi

 

·         E-Defter

o   E-Fatura/E-defter iliÅŸkisi

o   E-defter tutmak zorunda olan mükellefler

o   E-defter tutma zorunluluÄŸu ne zaman baÅŸlayacak?

o   E-defter tutmak için baÅŸvuru iÅŸlemleri

o   Gerçek kiÅŸilerin e-defter baÅŸvuru iÅŸlemleri

o   Åžirketlerin/Tüzel kiÅŸilerin E-defter baÅŸvuru iÅŸlemleri

o   E-defter uygulamasında yazılım programları

o   Hangi defterler e-defter olarak tutulacak

o   E-defter uygulamasında defterlerin açılış ve kapanış onayları

o   E-defter beratı usul ve esasları

o   E-defter beratı alma süreci

o   Gerçek kiÅŸilerde E-defter beratı alınması

o   Åžirketlerde/Tüzel kiÅŸilerde E-defter beratı alınması

o   E-defterlerin aylık dönemler ÅŸeklinde oluÅŸturulması

o   E defter uygulamasında mali mühür ve zaman damgası

o   E-defterlerin muhafazası ve ibrazı

o   E- defter tutma zorunluluÄŸuna uymamanın cezai yaptırımı

 

·         E-ArÅŸiv

o   E-arÅŸiv uygulaması

o   E-arÅŸiv baÅŸvuru iÅŸlemleri

o   E-ArÅŸiv uygulamasında yöntemler

o   E-defter/e-arÅŸiv iliÅŸkisi

o   E-fatura/e-arÅŸiv iliÅŸkisi

o   Genel olarak e-fatura/e-defter/e-arÅŸiv uygulamasında sorumluluklar ve yasal yükümlülükler

 

Geri dön

Bu internet sitesinde sizlere daha iyi hizmet sunulabilmesi için çerez kullanılmaktadır. Çerezleri nasıl kullandığımız hakkında daha fazla bilgi için Çerez Politikamız’ı ziyaret edebilirsiniz. Çerez kullanım tercihinizi belirtiniz: